Assalammualaikum...
Aku nak cite pasal BERLALU....jam,hari,minggu n bulan berlalu begitu pantas....dalam tahun 2009 nie...telah berlalu 4 bulan pertama.....tak byk yg aku buat tp byk perkara yg berlaku... aku melahir kan Damia,akid dh 2 tahun,aku terpaksa benti kerja....dalam 3 benda ni banyak perkara yang berlaku....bila aku melahirkan damia...bermula la kehidupan baru aku iaitu ibu beranak 2 n yg pastinya tanggungjawab n cabaran bertambah,bila akid dh meningkat umur 2 thn,pastinya byk benda yang dia wajib di ajar n benda yang dia byk ingin tahu...dalam keadaan damia masih kecil,bg aku itu cabaran yang sgt besar....sehingga kini aku masih tak tau mcm mana aku nak bahagikan masa antara damia n akid.....akid selalu jadi mangsa kemarahan aku....mmg sedih...selalunya bila dia tido pasti aku akan nagis...bila aku nak ajar dia damia nagis....bila aku main ngan damia akid jeles.....bila aku benti kerja...bg aku itu adalah tekanan sbb aku ada family yang masih perlukan aku....dan bila aku tak kerja semua bebanan anak2 atas kepala aku kira 24 jam aku...dh masa aku BERLALU di dalam rumah sahaja tak kira hari apa pun....
Banyak lagi.....nnt ada masa aku sambung....
Saturday, May 2, 2009
Berlalu
Posted by noreen-bulan at 11:32:00 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)




8 comments:
letih ke reen..hehehe sian ko...akk pun sama gak..xpelah..jap je tu...nti depa dh beso kuranglah beban tu..
kita marah2 pun sbb kita tensen..x leh salah sape2..sbb hangen dah masok pala..hehehe...tpi tulah kesian ke budak2 lah depa yg jd mgsa keadaan..hehehe
alhamdulilah lah danish akk tu x buat dah ke adik dia...
samo la reen...
sementara si kecik nak besor..dan si abg nak paham...
letihkan...???
mcm ikmal ni kuat jeles...
apa yg akk buat kat adik..mesti kena buat tuk dia sama...
kalo x buat mesti dye kata..
''ikmal pula..ikmal pula...''
xpe lah reen...itulah pengorbanan kita paling besar....pengorbanan seorang ibu... mcm tu lah mak kita dulu...
pengalaman mcm ni..x semua org dapat...dan percayalah reen...semua ni nanti akan jadi kenangan tuk kita nanti bila anak2 dah besar...dan bila dorang dah mula kuar dari umah kita..
huwaaa sebak lak aku...huhuhuhu
isk..mcm tu la mak kita rase bila kita dah besar kan..uhukkk!!~
betui la kak el n kak kir.....
penat n sian kat budak2.....
sabo je la....
wakkakakak lawak je aku bace komen k.el n k.kir..hahahah..
aku pon samele cam ko reennn!!!
si danish xrenti2 ngaco khalis lg..mmg dia nk cepuk khalis kalo nmpk kami main ngn khalis..wkakakkak..
aku ni bile pikir blk riyadh semula mesti cam riso je..ye ar...laki aku keje tngl lal kami 3 branak kt umh..mmg pntkn nk handle bdk 2org,kite sorang lak tuu..adeiii..mmg danish tu kne cubit je la time tu kalo dia notty..siannnnknnn..hehhehe..tp nk wt camne aku geram dia degil sgt..hehhehehe..
aku x tahu nak komen apa pasal aku anak baru sorang dan tgh bekerja. selalu naik hangin pun kalau dah penat..stress kat opis.. izz lak buat pangai. mmg kenala.. tp kena sbb nak mengajar
hurm...stress jgk erk jadik full time house wife ni...sabarla erk reen..anak tgh membesar mmg mcm tu..pandai je aku ckp..aku anak baru sorg pastu aku keje lak tu mmg x dapat rase tu smue reen..tp aku ngadap airiel weekend pon kdg2 bleh naik gak darah tinggi aku ni..ehehe..sabo erk reen..
~reen cayang, aduhai besar nye cabaran ko ..akak xde pengalaman , cz baru anak sorg .. emm salah 1 sebab x ngndng2 lg ni psl itu ler.. takut x terbagi.. tp x pe reen .. doa banyak2 ok.. somi mu sure leh bantu kan.. dia lomantik maaaa.. jgn wisau2 ok.. tabahkan ati, kalau rs2 stress tu, kalau pree2 join le kiteorg geth2.. xpun, g SPA ke tuk manje2kan diri (akak leh bwkkan )
biasala anak2 nak membesar. banyak ragam kerenahnya. kalau leh sabar..sabarla.kalau x btol..piap skit supaya ada pengajaran utk dia.
Post a Comment