Skang nie pkl 4am......knp aku tak tido....huhuhuhu dh 3 mlm damia buat hal tak nak tido...nie aku tgh dukung dia....takut tertido aku buka la tenet nie....mlm pertama x tau knp...mlm ke-2 kembung n mlm nie dia selseman batuk....siang la nak kena jaga abg nak lak...tambah anak pun selsema n batuk....huhuhuhuhu....rasa nak nagis je aku skang nie..... nak buat mcm mana kan anak....gagahkan juga la....NOREEN BOLEH.....hahahaha.....
syukur sgt susu badan aku boleh dikatakan byk la.....hari2 aku simpan 4oz.....yang lain utk damia hisap....aku plan mmg nak full bf kat damia......firstnya...aku nak rapat ngan damia pastu jimat n senang...tapi dugaan nya pun byk gak....time dia nak hisap lama tue....nak kencing pun kena tahan...kadang2 tangan lak letih...dulu masa akid aku rasa gak tapi leh elak lagi sbb akid seminggu dh campur susu tin...
ok la aku nak sambung tido sbb damia dh tido.....
daa...daa...




11 comments:
banyaknye susu ko reen... aku lak yg teruja... hehehe...
syabas bete! suka kakila tgk. nanti kalau nak bekalan storage leh beli kat kak ila ye. hehe
reen, nak elak anak kembong, cuba petua yg kak ila amalkan. tiap ari minum segelas air halia suam. secawan sehari pun jadila. lepas tu kan wat bunjut kain berisi biji lada hitam. Layarkan bunjut tu dgn api ke iron ke. lepas tu suam2 kuku tu tuam2 kat area pusat & tepi perut damia. InsyaALLAH x kan kembong & damia ari2 prottt..prooottt.. hehe
wah, byk nye susu ko reen. syok pulak akak tgk
Reen syabas yer... Sy doakan reen berjaya fully BF Damia. Minum air Halia dan tuam dengan lada hitam salah satu elak baby kembung. Sy pun kasihan juga kalo baby kembung nie... Kasihan dia nangis jer kan... satu lagi, cuba reen urut pelan2 kat betis dia dengan minyak.. Ni pun selalu saya buat kat Husna. InsyaAllah elok kembung dia.
wow...stok ko..byk tul..jeles akak......
harap2 akak pun berjaya cam ko reen.....
alahaiiiii..siannye reen. tu ler dugaan anak kecik2 ni. Tp musti ade sebab damia takmo tido tu sbb biasanya baby2 girl ni nyenyak je tido malamnye. kembong la tu kot..sabo ye reen. :)
banyak susu kau! bagus..
teringat masa netekkan ely, pertu terpaksa berentikan. huhuhuhu :(
alahaiiiii..siannye reen. tu ler dugaan anak kecik2 ni. Tp musti ade sebab damia takmo tido tu sbb biasanya baby2 girl ni nyenyak je tido malamnye. kembong la tu kot..sabo ye reen. :)
banyak susu kau! bagus..
teringat masa netekkan ely, pertu terpaksa berentikan. huhuhuhu :(
Reen , sabo banyak2 key ..
jgn stress2 .. mmg cmtuh la dugaan nak jd ibu ..
sungguh respect...reen mampu dan boleh breastfeed...huhuhuhu...akak dulu tkleh sbb susu tkde ...pastu baby kecik sgt...tk reti nk nyonyot sndr...penat letak dlm mulut dia, dia buat dunno jek
uh banyaknye stok susu Damia...murah rezeki...
ha betul kate ila tu reen. ko ade tuam perut damia tak? biasenye buat lepas mandi pagi dan petang. insyaAllah mengelakkan perut baby kembung.akak sendiri tak adelah minum halia tu tapi mmg tuam perut sampai umo 4/5 bulan.klu rajin lanjutkan terus sampai usia tertentu...
lagi2 kau bf dia.kau pun kene makan pantang.xleh sembarangan makan.takut perut baby tak tahan...
saje nak ngusik ayien, baby ko kecil sangat atau puting tetek ko yg beso sangat? hahaha!!!
wei...leh le ajar aku le cmne nk bf fulltime lak pasni ek, hehehe...
**aku pun plan nk bf fulltime kat ank aku nnt...
Post a Comment